Blogia
el ladron de rosas

cartes anonimes

Feia tant temps que no parlaven, suposava esvaït el interès imaginant-la ocupada en altres nàufrags més eloqüents, li entristia no tornar a veure aquells ulls foscos.
Sentia perdre la oportunitat de conèixer-la, de parlar-hi i potser poder acariciar-la. Sentia no ser com desitjaria ser, lliure de sentiments, lliure de petons no oblidats.
De tant en tant els seus pensaments desapareixien, la ment quedava en blanc i el temps es deturava, solsament llavors la imaginació li permetia arribar a veure que hagués succeït si no hagués ocorregut, si ella estigués encara al seu costat.
“…Despert en una tarda solejada, després del menjar m’agrada llegir en la terrassa. Acostumo a quedar-me dormit, suposo que és el cansament.
És tard i he d’anar a treballar, m’aixeco amb presses, recollint la tassa de cafè que sempre prenc després de menjar i m’acompanya dins la lectura. Obro la porta, començo a baixar les escales. Una música s’escolta a la cuina, és la ràdio, li agrada escoltar-la mentre fa feina. M’apropo a poc a poc, no m’ha sentit i no pressenteix que soc a prop, entro amb sigil i el gos em mira, mou el que li queda de cua, és graciós com remou el cos per fer ballar el ridícul monyó que li va deixar el seu antic amo, ella no s’adona de res i aprofito per a llançar-me a la seva cintura.
_“Hola, pensava que t’havies dormit, com no baixaves” murmura prop de la meva oïda esperant un petó, acaricio la seva galta amb els meus llavis i em solto de la seva cintura declarant que em vaig al treballar.
El gos segueix agitant-se, aixecant les seves dues potes davanteres d’un salt cap a ella sembla imitar la meva abraçada, els dos somriem mentre jo recullo les meves coses i m’aparto, després altre petó i em marxo…”
Entre records i il•lusions construïa una ficció que l’absorbiria totalment, però no deixava de ser tan sols un somni, un miratge relatat, ni tan sols podia afirmar que succeiria així en el cas que succeís.
Li dolia pensar que potser no la coneixia, que durant tots aquests anys havia estat fingint i que al final arribà l’engany. Preferia pensar que solament havia succeït el que tenia que passar tard o d’hora.
Sempre quedaria quelcom de bo en tot això, aquells ulls foscos que es van gravar en la seva ment i solament va poder veure’ls gràcies a la tristesa que cridà l’atenció de la seva propietària, el dia que la va conèixer.
Ara després del temps passat no pretenia recuperar res, tan sols volia escriure.

Hacia tanto tiempo que no hablaban, suponía desvanecido el interés imaginándola ocupada en otros náufragos más elocuentes, le entristecía no volver a ver aquellos oscuros ojos.
Sentía perder la oportunidad de conocerla, de hablarla y quizás poder acariciarla.
Sentía no ser como desearía ser, libre de sentimientos, libre de besos no olvidados.
De vez en cuando sus pensamientos desaparecían, la mente quedaba en blanco y el tiempo se detenía, solo entonces la imaginación le permitía llegar a ver que hubiera sucedido si no hubiera ocurrido nada, si ella estuviera aun a su lado.
“…Despierto en una tarde soleada, después de la comida me gusta leer en la terraza. Acostumbro a quedarme dormido, supongo que es el cansancio.
Es tarde y debo ir a trabajar, me levanto con prisas recogiendo la taza de café que siempre tomo tras comer i me acompaña en la lectura, abro la puerta, empiezo a bajar las escaleras. Una música se oye en la cocina, es la radio, le gusta escucharla mientras hace faenas.
Me acerco despacio, no me ha oído y no presiente que estoy cerca, entro con sigilo el perro me mira y mueve lo que le queda de rabo, es gracioso como remueve el cuerpo para hacer danzar el ridículo muñón que le dejó su antiguo amo, ella no se da cuenta de nada y aprovecho para lanzarme a su cintura.
_“Hola, pensaba que te habías dormido, como no bajabas” murmura cerca de mi oído esperando un beso, acaricio su mejilla con mis labios y me suelto de su cintura declarando que me voy al trabajar.
El perro sigue agitándose, levantando sus dos patas delanteras de un salto hacia ella parece imitar mi abrazo, los dos sonreímos mientras yo recojo mis cosas y me aparto, luego otro beso y me marcho…”
Entre recuerdos e ilusiones construía una ficción que le absorbería totalmente, pero no dejaba de ser tan solo un sueño, un espejismo relatado, ni siquiera podía afirmar que sucedería así en el caso de que sucediera.
Le dolía pensar que quizás no la conocía, que durante todos estos años había estado fingiendo y que al final llego el engaño. Prefería pensar que solo había sucedido lo que tenia que pasar tarde o temprano.
Siempre le quedaría algo bueno de todo esto, aquellos ojos oscuros que se grabaron en su mente y solo pudo verlos gracias a la tristeza que llamo la atención de su dueña, el día en que la conoció.
Ahora después del tiempo pasado no pretendía recuperar nada, tan solo quería escribir

0 comentarios