Blogia
el ladron de rosas

trenta-cinc anys desprès

Tenia una casa petita, amb escales estretes i costerudes, però que seria acollidora si no fos per les obres que assaltaven tota la casa, no podia habitar-la però en ocasions hi passava caps de setmana. Sense mobiliari ni cuina nomes amb quatre cadires velles i una taula de edat similar, va pensar que el millor seria pujar a dalt, feia molta calor dins la casa i al vespre refrescava al terrat, guardava dues hamaques de platja que va pujar sense complicacions i una tauleta rodona molt petita que just cabia el sopar. Gaudia tan sols preparant el decorat, frisava per que arribes el moment esperat.
Ella es posa còmoda i l’ajudava, preparava els plats, com que no podien cuinar i no disposaven de gaires diners havien comprat una pizza, tots dos començaven de nou.
Amb senzillesa i delicadesa servia els plats i els duia dalt mentre ell preparava la il•luminació que faria del terrat una habitació solemne, preparaven el moment com si tota la vida haguessin estat junts, però amb les ganes dels recent enamorats.
Amb paciència havia col•locat unes espelmes a dins de pots de vidre escampant-los desprès per tot el terrat, la il•luminació era suau i discreta, calia mes llum a la taula per poder menjar, tenia aguardada una espelma decorativa amb estil oriental, era gran i rectangular, de color fosc tirant a color grana però mes fosc, la va encendre i tota la petita taula quedava a mercès de la lluentor de la flama.
Va sacsejar suaument l’ampolla de brut fent sonar els glaçons, colpeja les copes amb el dit com si volgués comprovar que estiguessin afinades per el moment brindar, nomes quedava perfumar l’ambient amb encens de roses per que tot resultes perfecte i desitjar tenir sort am la musica. A la casa nomes hi havia una radio vella, no calia mes per fer obres, va voler assegurar-se la suavitat dels sons i cercà una emissora que coneixia on la música clàssica era l’habitua’l, agradable sorpresa tenir jazz acompanyant el sopar.
Va omplir les copes, es van mirar, els ulls reflectien la llum de les espelmes el to del cristall no va desafinar, encara vibrava quan la va deixar sobre la taula, s’apropà i la besà amb suavitat. El jazz que sonava a la ràdio els acariciava fent mes llarg el seu petó........
Es va refredar el sopar, la realitat supera la ficció.

Tenía una casa pequeña, con escaleras estrechas y empinadas, resultaría acogedora si no fuese por las obras que invadían toda la casa, no podía habitarla pero en ocasiones pasaba fines de semana. Sin mobiliario ni cocina con cuatro sillas viejas y una mesa de edad similar, pensó que lo mejor seria subir arriba, hacía mucho calor dentro la casa y al atardecer refrescaba en la azotea, guardaba dos tumbonas de playa que subió sin complicaciones y una mesita redonda muy pequeña que justo cabría la cena. Disfrutaba tan solo preparando el decorado, impacientaba por que llegase el momento esperado.
Ella se puso cómoda y le ayudaba, preparaba los platos, como no podían cocinar y no disponían de demasiado dinero habían comprado una pizza, los dos empezaban de nuevo. Con sencillez y delicadeza servía los platos y los llevaba arriba mientras él preparaba la iluminación que haría de la azotea una habitación solemne, preparaban el momento como si toda la vida hubieran estado juntos, pero con las ganas de los enamorados. Con paciencia había colocado unas velas dentro de botes de vidrio esparciéndolos después por toda la azotea, la iluminación era suave y discreta, hacía falta mas luz en la mesa para poder comer, tenía aguardada una vela decorativa de estilo oriental, era grande y rectangular, de color oscuro tirando a color granate pero mas oscuro, la encendió y toda la pequeña mesa quedaba a merced del brillo de la llama.
Sacudió suavemente la botella de “brut” haciendo sonar los cubitos, golpeo las copas con el dedo como si quisiera comprobar que estuvieran afinadas para el momento de brindar, tan solo quedaba perfumar el ambiente con incienso de rosas y desear tener suerte con la música para que todo resultase perfecto. En la casa solamente había una radio vieja, no hacía falta mas para hacer obras, quiso asegurar-se la suavidad de los sonidos y buscó una emisora que conocía dónde la música clásica era la habitual, agradable sorpresa tener jazz acompañando la cena. Llenó las copas, se miraron, los ojos reflejaban la luz de las velas el tono del cristal no desafinó, todavía vibraba cuando la dejó sobre la mesa al lado de las rosas, se acercó y la besó con suavidad.
El jazz que sonaba en la radio les acariciaba haciendo mas largo su beso........
Se enfrió la cena, la realidad supera la ficción

0 comentarios