Blogia
el ladron de rosas

Records a la tassa

La decadència del local es reflectia en racons greixosos, bruts per anys d’existència i l’aspecte deteriorat contrastava amb aquella decoració digna, quasi luxosa que mostrava amb imaginació els moments de gloria viscuda.
Arribava en aquell cafè per casualitat, el destí en el qual no creia , el va empènyer aquell dia cap aquella taula al interior del local, reservada de les mirades del exterior. Era plena d’esgarrapades i cremades de cigarreta, com torturada en el seu cos de fusta.
Va seure a la cadira i repenjà els braços a sobre la taula, la va notar calenta, algú l’acabava de deixar i encara feia olor a menjar, aquell olor típic que es barreja amb el fum del tabac.
Des de la posició on era distingia, entre boires que emergien de les taules ocupades, la lluentor d’un aparell que la curiositat demanava que era. Cilíndric, auster, amb una aixeta platejada s’alçava per sobre dels caps dels clients, demanà a la cambrera que era.
Va contestar que era un escalfador per xocolata, ell amb golafreria s’imaginava el interior del aparell ple de xocolata, tombant i bullint en un deliciós ball. La noia en veure com la curiositat l’hi regalimava a la boca, va oferir-l’hi amb insistent amabilitat un tast del dolç.
Feia molt temps que no menjava xocolata desfeta, feia memòria de l’últim cop que va sentir l’escalfor de una tassa a les mans i s’embrutava els llavis de color marron. Retrobà perdut en el temps el sabor de la xocolata, regalada sobre la llengua omplia el paladar de gust i la ments d’imatges d’infantesa. Recordava de petit, quan encara eren dies d’escola, com per alguna raó festiva els donaren per berenar coca amb sucre i xocolata desfeta, ressorgia amb aquell tast la felicitat d’un nen que podia repetir la seva golafreria un got rere un altra, les imatges arribaven a la ment nomes amb l’olor que emergia de la tassa. Un cop buida, amb delicadesa la deixava sobre la taula, llepant-se els llavis pensava que en podia demanar mes, era deliciosa, però recorda el nen que havia estat i recorda el mal de panxa de l’endemà, somrriguè.

La decadencia del local se reflejaba en rincones grasientos, sucios por los años de existencia y su aspecto deteriorado contrastaba con aquella decoración digna, casi lujosa que mostraba con imaginación los momentos de gloria vivida.
Llego a aquel café por casualidad, el destino en el cual no creía, le empujó aquel día hacia aquella mesa en interior del local reservada de las miradas del exterior. Estaba llena de arañazos y quemaduras de pitillos, como torturada en su cuerpo de madera.
Se sentó en la silla y apoyo los brazos encima de la mesa, la notó caliente, alguien la acababa de dejar y todavía hacía olor a comida, aquel olor típico que se mezcla con el humo del tabaco.
Desde la posición dónde estaba distinguía, entre nieblas que emergían de las mesas ocupadas, el brillo de un aparato que la curiosidad preguntaba que era. Cilíndrico, austero, con un grifo plateado se alzaba por encima de las cabezas de los clientes, preguntó a una camarera que era. Contestó que era un calentador para chocolate, él goloso se imaginaba el interior del aparato lleno de chocolate, tumbando y hirviendo en un delicioso baile. La chica al ver como la curiosidad le salivaba en la boca, ofreció con insistente amabilidad probar el dulce. Hacía mucho tiempo que no comía chocolate deshecho, hacía memoria de la última vez que sintió la calentura de una taza en las manos y se ensuciaba los labios de color marrón.
Reencontró perdido en el tiempo el sabor del chocolate, regalada sobre la lengua llenaba el paladar de gusto y la mente de imágenes de niñez. Se acordaba de pequeño, cuando todavía eran días de escuela, como por alguna razón festiva les dieron para merendar torta con azúcar y chocolate deshecho, resurgía con aquella taza la felicidad de un niño que podía repetir su glotonería un vaso tras un otro, las imágenes llegaban a la mente tan solo con el olor que emergía de la taza. Una vez vacía, con delicadeza la dejaba sobre la mesa, lamiéndose los labios pensaba que podía pedir mas, estaba deliciosa, pero recuerdo el niño que había sido i recuerdo el dolor de estómago del día siguiente, sonrió.

0 comentarios