Blogia
el ladron de rosas

mes nadal

Els aparadors mostraven la seva lluentor plens d’ornaments festius, com si no en tinguessin prou ensenyant les seves mercaderies, semblava que juguessin a veure quin de tots tenia mes decoració nadalenca.
Suportava pacientment les passejades pels carrers de la ciutat, cercant la botiga que donaria al cap d’any un caire mes festiu aportant la vestimenta adequada. El protocol exigia al menys un vestit nou, certament les festes resultaven excessivament cares.
Quantitat de gent els acompanyava, aplegats en nombrosos grups, parelles o famílies que aprofitaven la festa dominical per comprar, o simplement per xafardejar les mercaderies. La festa d’uns el treball d’altres, sempre havia estat en contra d’anar a comprar fora d’hores habituals, considerava una falta de respecte en vers al dependent, tot i que al amo de la botiga l’hi fos indiferent, però per l’amuntegament de gent que hi havia pels carrers no semblava que ningú compartís la seva idea.


Los escaparates mostraban su brillo repletos de ornamentos festivos, como si no tuvieran bastante enseñando sus mercancías, parecía que jugaran a ver cual de todos tenía más decoración navideña.
Soportaba pacientemente las paseadas por las calles de la ciudad, buscando la tienda que daría al fin de año un aspecto más festivo aportando la vestimenta adecuada. El protocolo exigía al menos un vestido nuevo, ciertamente las fiestas resultaban excesivamente caras.
Cantidad de gente les acompañaba, reunidos en numerosos grupos, parejas o familias que aprovechaban la fiesta dominical para comprar, o simplemente para chismorrear las mercancías. La fiesta de unos el trabajo de otros, siempre había estado en contra de ir a comprar fuera de las horas habituales, consideraba una falta de respeto hacia el dependiente, teniendo en cuenta que al dueño de la tienda le era indiferente, pero por el hacinamiento de gente que había por las calles no parecía que nadie compartiera su idea.

3 comentarios

Tonificante -

Dóna que pensar aquest text.. bon any 2005, ens llegim...

abox -

compensas a cada paso entre letras tu ausencia, leo bocanadas de ti recreando tu existencia, te recuerdo.
Feliz Navidad

Mujer de Humo... -

...que tengas...la mejor de las Navidades, solo espero algún dìa compensar la ausencia...