Blogia

el ladron de rosas

ella

Ella no pertanyia al seu mon, aparegué de forma inesperada entre paraules i llum. Desconcertava la manera de viure del seu gènere, l’hi produïa un cert sentiment de temor davant la incertesa del final de la seva existència, dalt al terrat, s’amagava al racó que quedava entre l’escala, es protegia del fred.
Amb el temps van conèixer la saviesa dels cossos, es barrejaven anuats pell amb pell, ella recordava dies d’inexperiència e intimitat vergonyosa on el sols fregar de les mans l’eriçava.
Estripava el cor escollint els sentiments purs entre runes de records, com una indigent cercava desfetes d’esperit alçant el trofeu retrobat i mostrar-ho a la massa, ressorgia de nou mes forta.

Ella no pertenecía a su mundo, apareció de forma inesperada entre palabras y luz. Desconcertaba la manera de vivir de su género, le producía un cierto sentimiento de temor ante la incertidumbre del final de su existencia, arriba a la azotea, se escondía en el rincón que quedaba entre la escalera, se protegía del frío.
Con el tiempo conocieron la sabiduría de los cuerpos, se mezclaban anudados piel con piel, ella recordaba sus días de inexperiencia e intimidad vergonzosa dónde el solo frotar de las manso la erizaba.
Desgarraba el corazón escogiendo los sentimientos puros entre escombros de recuerdos, como una indigente buscaba deshechos de espíritu alzando el trofeo reencontrado y mostrándolo a la masa, resurgía de nuevo más fuerte.

temps per passar

Colpejava les parets del edifici amb força, sense temor, amb cada cop la pols es desprenia i omplia de blanc els seus cabells.
Trencava el descans de les jornades festives amb el soroll del martell, com si es tractessin de nous esclafava la closca dels dies.
Avançava dia a dia sense descans la fi ja arribava.

patetiques

Es trobava pels carrers de la seva ciutat, amb pressa, augmentava la velocitat del pedaleig per sortir del mig esquivant els llums, ni tan sols se’ls mirava es limitava a circular pels carrers intentant seguir d’una peça.
Les voreres eren plenes, i era mes fàcil d’esquivar els vehicles de quatre rodes que la quantitat de gent que passejava, semblava que l’encesa de les llums de Nadal feia sortir mes gent del habitual.
Quantitat desorbitada de cables i bombetes embolicant estructures metàl•liques, s’encenien el dia d’avui il•luminant la fredor de les botigues. Patètiques com cada any.
Amb un esperit de superació descontrolat l’ajuntament havia ampliat el seu radi d’acció i els passejos es decoraven amb una mena de boles bidimensionals de colors penjades dels arbres, destorbant la tranquil•litat de les seves branques.

Se encontraba por las calles de su ciudad, con prisa, aumento la velocidad del pedaleo para salir de en medio esquivando las luces, ni siquiera se los miraba se limitaba a circular por las calles intentando seguir de una pieza. Las aceras estaban llenas, y era más fácil esquivar los vehículos de cuatro ruedas que a la cantidad de gente que paseaba, parecía que la encendida de las luces de Navidad hacía salir más gente de lo habitual. Cantidad desorbitada de cables y bombillas envolviendo estructuras metálicas, se encendían el día de hoy iluminando la frialdad de las travesías. Patéticas como cada año. Con un espíritu de superación descontrolado el ayuntamiento había ampliado su radio de acción y los paseos se decoraban con una especie de bolas bidimensionales de colores colgadas de los árboles, entorpeciendo la tranquilidad de sus ramas.

desembre

Es trobava de cop amb el mes que més tristor l’hi aportava, les festes nadalenques. Cada any per aquestes dates patia les desaforada necessitat de la multitud per comprar regals, ornaments, tot allò que podia ser útil per la festivitat.
Durant aquelles dates, sortir als carrers cèntrics de la ciutat era tota una aventura, s’avien acabat les tranquil•les passejades en direcció al parc, nomes es podia fer una cosa, seguir la gentada i deixar que el portessin allà on la massa volia, resant per que fos d’un interès no comercial.
Esperava que passessin rapides, les festes en soledat resultaven amargues.

Se encontraba de golpe con el mes que más tristeza le aportaba, las fiestas navideñas. Cada año por estas fechas padecía las desaforada necesidad de la multitud por comprar regalos, ornamentos, todo aquello que podía ser útil para la festividad.
Durante aquellas fechas, salir por las calles céntricas de la ciudad era toda una aventura, se habían acabado los tranquilos paseos en dirección al parque, tan solo se podía hacer una cosa, seguir al gentío en su locura y dejar que le llevaran allí dónde la masa quisiera, rezando por que fuera un lugar de interés no comercial.
Esperaba que pasaran rápidas, las fiestas solo entre multitudes resultaban amargas.

Sol a casa, com que feia fred va encendre el foc, amb les llums apagades i només la claror de les flames no podia llegir, així que va optar per encendre una llampera. Només il•luminava el llibre que tenia a les mans,però ja en tenia prou.
Va posar la radio, una musica clàssica acompanyava de fons l’estona de lectura abans d’anar a dormir, per uns instants va aparèixer un descans a la seva anima.

trobades

Arribava el fred, els peus se l’hi glaçaven i les puntes dels dits ja no tenien tacte, trobar una flor a la que escurçar la vida resultava mes complicat, resistia l’aire gelat per aconseguir la bellesa d’aquella mort. Inconscient caminava per l’acera grisa del passeig, aproximant-se a cada passa al lloc convingut.
Duia els dos cadàvers vegetals a la butxaca, els havia col•locat amb compte per no fer malbé la tendresa dels seus pètals. Patia a cada passa, mirava el lloc on era la butxaca vigilant des de fora les roses.
Al arribar no l’esperaven, es va sorprendre una mica per que feia tard. Com si el vigilessin mirava tota l’estona cap el tombant, al veure que arribava va posar la ma a la butxaca i va extreure les flors, nomes veure-les la noia va fer lluir el seu somriure, ja havia valgut la pena nomes per això

Llegaba el frío, los pies se le helaban y las puntas de los dedos ya no tenían tacto, encontrar una flor a la que acortar la vida resultaba mes complicado, resistía el aire helado para conseguir la belleza de aquella muerte. Inconsciente andaba por la acera gris del paseo, aproximándose a cada paso al lugar convenido.
Llevaba los dos cadáveres vegetales al bolsillo, los había colocado con mimo para no echar a perder la ternura de sus pétalos. Padecía a cada pasa, miraba el lugar dónde estaba el bolsillo vigilando desde fuera las rosas.
Al llegar no le esperaban, se sorprendió algo por que ya llegaba tarde. Como si le vigilaran miraba todo el rato hacia todas partes, al ver que llegaba puso su mano en el bolsillo y extrajo las flores, tan solo verlas la chica hizo lucir su sonrisa, ya solo por eso había valido la pena

Podria viure aixi?

Decididament creia que l’havien arraconat, deixat allà com un trastot vell el qual ja no s’utilitzava. Abandonat per les persones que creia properes, llagrimejava al sentir-se dins la seva soledat.
Veure els amics fent vetllades en les quals no havia estat convidat l’hi feia mal, la família sempre havia comptat poc i la seva parella era mes enllà, al menys ella el cercava cada cap de setmana i l’hi demostrava com era d’estimat.
Tristament s’estava acostumant i ja quasi l’hi agradava.

Decididamente creía que le habían arrinconado, dejado allá como un trasto viejo el cual ya no se utilizaba. Abandonado por las personas que creía próximas, lloriqueaba al sentirse en su soledad.
Ver amigos haciendo veladas a las cuales no había sido invitado le hacía daño, la familia siempre había contado poco y su pareja estaba lejana, al menos ella le buscaba cada fin de semana y le demostraba cuanto era estimado.
Tristemente se estaba acostumbrando y ya casi le gustaba.

Records a la tassa

La decadència del local es reflectia en racons greixosos, bruts per anys d’existència i l’aspecte deteriorat contrastava amb aquella decoració digna, quasi luxosa que mostrava amb imaginació els moments de gloria viscuda.
Arribava en aquell cafè per casualitat, el destí en el qual no creia , el va empènyer aquell dia cap aquella taula al interior del local, reservada de les mirades del exterior. Era plena d’esgarrapades i cremades de cigarreta, com torturada en el seu cos de fusta.
Va seure a la cadira i repenjà els braços a sobre la taula, la va notar calenta, algú l’acabava de deixar i encara feia olor a menjar, aquell olor típic que es barreja amb el fum del tabac.
Des de la posició on era distingia, entre boires que emergien de les taules ocupades, la lluentor d’un aparell que la curiositat demanava que era. Cilíndric, auster, amb una aixeta platejada s’alçava per sobre dels caps dels clients, demanà a la cambrera que era.
Va contestar que era un escalfador per xocolata, ell amb golafreria s’imaginava el interior del aparell ple de xocolata, tombant i bullint en un deliciós ball. La noia en veure com la curiositat l’hi regalimava a la boca, va oferir-l’hi amb insistent amabilitat un tast del dolç.
Feia molt temps que no menjava xocolata desfeta, feia memòria de l’últim cop que va sentir l’escalfor de una tassa a les mans i s’embrutava els llavis de color marron. Retrobà perdut en el temps el sabor de la xocolata, regalada sobre la llengua omplia el paladar de gust i la ments d’imatges d’infantesa. Recordava de petit, quan encara eren dies d’escola, com per alguna raó festiva els donaren per berenar coca amb sucre i xocolata desfeta, ressorgia amb aquell tast la felicitat d’un nen que podia repetir la seva golafreria un got rere un altra, les imatges arribaven a la ment nomes amb l’olor que emergia de la tassa. Un cop buida, amb delicadesa la deixava sobre la taula, llepant-se els llavis pensava que en podia demanar mes, era deliciosa, però recorda el nen que havia estat i recorda el mal de panxa de l’endemà, somrriguè.

La decadencia del local se reflejaba en rincones grasientos, sucios por los años de existencia y su aspecto deteriorado contrastaba con aquella decoración digna, casi lujosa que mostraba con imaginación los momentos de gloria vivida.
Llego a aquel café por casualidad, el destino en el cual no creía, le empujó aquel día hacia aquella mesa en interior del local reservada de las miradas del exterior. Estaba llena de arañazos y quemaduras de pitillos, como torturada en su cuerpo de madera.
Se sentó en la silla y apoyo los brazos encima de la mesa, la notó caliente, alguien la acababa de dejar y todavía hacía olor a comida, aquel olor típico que se mezcla con el humo del tabaco.
Desde la posición dónde estaba distinguía, entre nieblas que emergían de las mesas ocupadas, el brillo de un aparato que la curiosidad preguntaba que era. Cilíndrico, austero, con un grifo plateado se alzaba por encima de las cabezas de los clientes, preguntó a una camarera que era. Contestó que era un calentador para chocolate, él goloso se imaginaba el interior del aparato lleno de chocolate, tumbando y hirviendo en un delicioso baile. La chica al ver como la curiosidad le salivaba en la boca, ofreció con insistente amabilidad probar el dulce. Hacía mucho tiempo que no comía chocolate deshecho, hacía memoria de la última vez que sintió la calentura de una taza en las manos y se ensuciaba los labios de color marrón.
Reencontró perdido en el tiempo el sabor del chocolate, regalada sobre la lengua llenaba el paladar de gusto y la mente de imágenes de niñez. Se acordaba de pequeño, cuando todavía eran días de escuela, como por alguna razón festiva les dieron para merendar torta con azúcar y chocolate deshecho, resurgía con aquella taza la felicidad de un niño que podía repetir su glotonería un vaso tras un otro, las imágenes llegaban a la mente tan solo con el olor que emergía de la taza. Una vez vacía, con delicadeza la dejaba sobre la mesa, lamiéndose los labios pensaba que podía pedir mas, estaba deliciosa, pero recuerdo el niño que había sido i recuerdo el dolor de estómago del día siguiente, sonrió.

una tarda qualsevol

A la tardor el sol entrava per les finestres de casa seva per la tarda, amb agressivitat l’omplia de llum i en poc temps es tornava vermella pintant les parets de la casa.
A diari l’espectacle de la posta de sol s’emmarcava en el requadre d’aquelles finestres que quadriculaven el paisatge exterior.
En silenci s’escoltava la buidor, la soledat i la tristesa decoraven les habitacions, l’aire bufava fred al exterior la feia semblar mes gran, s’obligava a escoltar musica per embriagar l’aspecte absurd d’aquella existència.
De vegades la inevitable coincidència embellia la tarda, el so que emanava la radio acaronava la caiguda solar sobre les muntanyes perfilades en blau.
A la tardor, de vegades observava la tarda amb tendresa als ulls.

En otoño el sol entraba por las ventanas de su casa por la tarde, con agresividad la llenaba de luz y en poco tiempo se volvía roja coloreando las paredes de la casa.
A diario el espectáculo de la puesta de sol se enmarcaba en el recuadro de aquellas ventanas que cuadriculaban el paisaje exterior.
En silencio se escuchaba el vacío, la soledad y la tristeza decoraban las habitaciones, el aire soplaba frío al exterior la hacía parecer mes grande, se obligaba a escuchar música para embriagar el aspecto absurdo de aquella existencia.
A veces la inevitable coincidencia embellecía la tarde, el sonido que emanaba la radio mimaba la caída solar sobre las montañas perfiladas en azul.
En otoño, a veces observaba la tarde con ternura en los ojos

impediments

Desprès de no poder escriure durant una temporada tornava a ser allí, davant la pantalla, estar desconnectat donava temps per descansar, temps per tot.
Ara potser començava de nou, un cicle finalitzava i en començava un altra, aparentment semblava mes animat calia esperar que el temps expliques la veritat.

Aturat

Trepitja l’embragatge, redueix la velocitat, enlluernat pel sol prenia el revolt sense visibilitat al cavi de rasant. Girà a la dreta en veure en veure un vehicle i de sobte es van trobar fora la carretera, les obres anul•laven la senyalització que els podia haver indicat, van acabar endinsant-se en un camí que prenia la direcció del pantà.
Trobava graciós que el destí els apartes de l’asfalt amb aquella suavitat indicant la direcció del indret idíl•lic on van poder descansar. Resultava ser una bona hora per dinar, preparats com anaven.
Seguia el camí amb compte, esquivava pedres i escòrrecs que podien malmetre el cotxe, lentament avançava girant les rodes al ritme de la “chanson” que sonava a la radio. Van desfilar entre xops i noguers orientant el vehicle cap a la lluentor blava.
A l’ombra, estirat damunt una estora observava el cel, una molèstia al costat l’incomodava tant que no tingué mes remei que mirar que era. Una nou usada per banquet d’algun animal es clavava a terra pel pes del seu cos, l’arrenca del sòl i tornà a jeure al instant, el silenci trencat per la musica que brollava del cotxe adornava el paisatge de colors que es podia des del lloc triat sense voluntat.
El començament de la tardor es feia notar al paisatge, els boscos es dibuixaven amb colors ocres i vermells entre els verds habituals, el vent arrissava l’aigua de pantà i remenava les fulles fent-les caure sense pesar, decorava el sòl amb una flassada daurada sota els arbres.
La falta d’aigua a la presa entristia les sensacions, la terra esblanqueïda desgastada per l’aigua els allunyava del element, separava els boscos deixant entre ells una imitació de la platja ideal per caminar idea que va robar una parella veterana d’aspecte, però jove en el seu tarannà.
S’imaginava veient el paisatge amb dues edats.

Esperava quiet

Es quedà aturat, com si esperes que algú arribes darrera seu, el carrer feia olor de terra mullada sota la foscor. Els fars d’un cotxe il•luminaren la seva figura allà palplantat, les ombres corrien d’un extrem a l’altra de la cara, la llum descrivia la seva ridícula posició.
Quiet casi sense respirar quedava immòbil a la obscuritat del carrer, l’aigua de pluja que perfumava l’ambient, s’havia acumulat en tolls a la tarda i ara amenaçava esquitxar-lo sota la pressió del cautxú d’algun vehicle de rapida conducció. El fet no aparentava preocupar-lo seguia estàtic al mateix lloc.
Apareixia llavors el conductor temerari que accelerant entre les cases aixecà retornant al cel el líquid ja fangós, irremeiablement la gravetat s’encarregava de portar a la seva original posició l’element aquós, aquest cop impregnava l’estàtua humana en la que s’havia convertit tot esperant el retorn.
Regalimava freda sobre la pell de la cara, tacava molla la roba, despertar cruel.
Es mirà la camisa tacada i eixugà la cara amb les mans, moviments inicials que arrencaven a caminar sense esma cap enlloc definit, però que sempre el portaven a casa.

Se quedó parado, como si esperase que alguien llegara detrás de él, la calle hacía olor a tierra mojada bajo la oscuridad. Los faros de un coche iluminaron su figura allá plantado, las sombras corrían de un extremo al otro de la cara, la luz describía su ridícula posición.
Quieto casi sin respirar quedaba inmóvil en la oscuridad de a pie, el agua de lluvia que perfumaba el ambiente, se había acumulado en charcos por la tarde y ahora amenazaba salpicarlo bajo la presión del caucho de algún vehículo de rápida conducción. El hecho no aparentaba preocuparlo mucho, seguía estático en el mismo lugar.
Aparecía entonces el conductor temerario que acelerando entre las casas levantó devolviendo al cielo el líquido ya fangoso, irremediablemente la gravedad se encargaba de traer a su original posición el elemento acuoso, esta vez impregnaba la estatua humana en la que se había convertido en espera del regreso.
Se escurría fría sobre la piel de la cara, manchaba la ropa, despertar cruel.
Miró la camisa manchada y secó la cara con las manos, movimientos iniciales que arrancaban a andar sin ánimo, hacia ninguna parte definida, pero que siempre le llevaban a casa.

tot seguia al seu lloc

Després de tenir uns dies de descans i haver marxat de viatge, esperava tornar a trobar tot tal com ho havia deixat. Creia possible que en la soledat en la que havia descuidat la casa aquells dies, algú podia haver aprofitat per entrar.
Carregat de maletes i bosses de viatge duia les claus a la boca per trobar-les fàcilment a l’hora d’obrir, el regust metàl•lic ja es feia desagradable i accelerava el pas per poder deslliurar-se, amb tantes preocupacions ja no se’n recordava de les vacances.
El pes de la bossa l’hi donava una forma amorfa repenjada al terra, a la ma el tacte humit i desagradablement tebi de la clau obria la porta per entrar, al empènyer-la el grinyol amb el que saludava habitualment aquest cop l’hi sembla irritant, va pensar que l’havia de lubricar i potser desapareixeria, va encendre la llum de l’escala que pujava al pis i va notar que la bombeta el molestava com sempre el contrast de llum a foscor feia dels seus ulls una eina sensible a aquella il•luminació precària, es gira ràpidament. Agafat a la barana contava els escalons que el portarien a casa, potser era la fatiga del viatge però l’hi semblaven mes alts, l’hi costava de pujar les escales. Obrir la porta del rebedor i ja era a casa, mai no l’hi havia agradat aquell mirall però com que ja hi era no volia treure’l per deixar la paret buida, el reflex l’hi recordava la bossa que havia quedat a baix, escalar per els graons un altra cop.
A la fi a casa, al primer cop d’ull tot semblava correcte, els mobles, les cortines, les llampares, etc. Va passar de presa per l’escenari fins l’habitació, encepegant amb cadires i sense poder obrir el llum quan el va necessitar, maleïa les seves passes.
Jeia al llit, descansava de l’arribada respirava tranquil en veure que tot seguia igual.

Después de unos días de descanso y haber marchado de viaje, esperaba volver a encontrarlo todo tal y como lo había dejado. Creía posible que en la soledad en la que había descuidado la casa aquellos días, alguien podía haber aprovechado para entrar.
Cargado de maletas y bolsas de viaje llevaba las llaves en la boca para encontrarlas fácilmente en el momento de abrir, el regusto metálico ya se hacía desagradable y aceleraba el paso para poder librarse, con tantas preocupaciones ya no se acordaba de las vacaciones.
El peso de la bolsa le daba una forma amorfa apoyada en el suelo, en la mano el tacto húmedo y desagradablemente tibio de la llave abría la puerta para entrar, al empujarla el chirrido con el que saludaba habitualmente esta vez le pareció irritante, pensó que la tenía que lubricar y quizás desaparecería, encendió la luz de la escalera que subía al piso y notó que la bombilla le molestaba como siempre el contraste de luz a oscuridad hacía de sus ojos una herramienta sensible a aquella iluminación precaria, se giro rápidamente.
Cogido a la barandilla contaba los escalones que le acercaban a casa, quizás era la fatiga del viaje pero le parecían más altos, le costaba de subir las escaleras. Abrir la puerta del recibidor y ya estaba en casa, nunca le había gustado aquel espejo pero como ya estaba no quería sacarlo para dejar la pared vacía, el reflejo le recordaba la bolsa que había quedado abajo, trepar escalones otra vez.
AL fin en casa, al primero golpe de vista todo parecía correcto, los muebles, las cortinas, las lámparas, etc. pasó deprisa por el escenario hasta la habitación, tropezando con sillas y sin poder abrir la luz cuando lo necesitó, maldecía sus pasos. Yacía a la cama, descansaba de la llegada respiraba tranquilo al ver que todo seguía igual

De nit sobre la carretera

La lluna es transparentava sota el camisó de la nit, lluïa vistosa dins la foscor que cobria el camí de tornada. Trajecte avorrit, monòton en colors es repetia cada setmana, aquest cop la fatiga recordava sobre la pell que perillava la tornada.
Les parpelles lliscaven sobre la visió amenaçadores com espases esmolades, els cops de cap pesaven sobre el recorregut esperant el final de la recta. Tremolors escandaloses vibraven en decibels exagerats adolorint l’oïda, enlluernat però per companys d’altres direccions aclucava els ulls entrant de nou dins la foscor, cec tornava a reviure el perill fins descansar la coïssor.
Descansava llavors, els colors monòtons es repetien en imatges conegudes, paisatges familiars l’acompanyaven a casa.
Ajagut al llit descansava, tarda en desaparèixer la por de perdre’s per tan sols guanyar uns minuts de mes.

La luna se transparentaba bajo el camisón de la noche, lucía vistosa dentro de la oscuridad que cubría el camino de vuelta. Trayecto aburrido, monótono en colores se repetía cada semana, esta vez la fatiga recordaba sobre la piel que peligraba el retorno.
Los párpados se deslizaban sobre la visión amenazadores como espadas afiladas, las cabezadas pesaban sobre el recorrido esperando el final de la recta. Temblores escandalosos vibraban en decibelios exagerados dañando al oído, deslumbrado pero por compañeros de otras direcciones cerraba los ojos entrando de nuevo en la oscuridad, ciego volvía a revivir el peligro hasta descansar el escozor.
Descansaba entonces, los colores monótonos se repetían en imágenes conocidas, paisajes familiares le acompañaban a casa. Estirado sobre la cama descansaba, tardo en desaparecer el miedo de perderse por tan solo ganar unos minutos de más.

Cendrer

De forma pesada, amb la imatge de lleugeresa que l’hi donen les ombres lluents reposa sobre la taula, de un color groc vistos l’acompanya. Destorba en un principi a la mirada per la falta de costum, apareix del no res en el temps que ha tardat en tornar, potser ja fa dies, potser setmanes. L’observa de lluny a la distancia del braç, l’acaricia amb la ma estesa sobre la taula i nota les formes romes agradables al tacte, bellugar-lo costa, pesa. Torna a acariciar-lo un altra cop se’n fa amic, s’atura a pensar que potser fa massa temps que gaudeix d’estar sol.

De forma pesada, con la imagen de ligereza que le dan las sombras brillantes reposa sobre la mesa, de un color amarillo vistos le acompaña. Estorba en un principio a la mirada por la falta de costumbre, aparece de la nada en el tiempo que ha tardado en volver, quizás ya hace días, quizás semanas. Le observa de lejos a la distancia del brazo, le acaricia con la mano tendida sobre la mesa y nota las formas romas agradables al tacto, moverlo cuesta, pesa. Vuelve a acariciarlo otra vez hace amistad, se para a pensar que quizás hace demasiado tiempo que disfruta de estar solo.

abraçades

Voldria que notessis les meves mans obertes a sobre la teva esquena, les petjades dels meus dits pressionant el teu petit cos contra el meu pit, notar els meus braços embolicant les teves espatlles i fortament casi dolorosament allargar en tot el possible la duració del moment com si al acabar-se ja no pogués tornar a començar de nou.
Voldria que la distancia desaparegués deixant la fredor de les paraules darrera les seves passes, apropar la calor del so al tacte de la pell.
Voldria que fossis amb mi

Querría que notaras mis manos abiertas sobre tu espalda, las huellas de mis dedos presionando tu pequeño cuerpo contra mi pecho, notar mis brazos envolviendo tus hombros y fuertemente case dolorosamente alargar en todo el posible la duración del momento como si al acabarse ya no pudiera volver a empezar de nuevo.
Querría que la distancia desapareciera dejando la frialdad de las palabras trás sus pasos, acercar el calor del sonido al tacto de la piel.
Querría que estuvieras conmigo

Anacoreta

Qualsevol detall molestava la seva inert existència social, comprenia el fet de la necessitat i el tolerava amb paciència, però no el deixava de pertorbar. Trucades telefòniques , sopars de compromís i trobades furtives, desmantellaven la soledat amb la que s’havia quedat immers i que desprès del període anual estimava ja com a pròpia i desitjada.
Somreia pensant que havia de ser amable per que ho eren amb ell, reciprocitat que no agradava sempre de fer. Encontres de vegades no desitjats improvisaven converses de nul interès, escapava a tota possibilitat de contacte humà mostrant el seu costat mes desagraït violentava inclòs a persones que el coneixien.
Gaudia de la seva soledat com a present de durada incerta que el permetia fer mostres d’allò que volia ser , incapaç d’aturar els recursos de qui el demandava grunyia a cada convit, mal educat per privatitzar el seu temps. Només volia estar sol.

Cualquier detalle molestaba su inerte existencia social, comprendía el hecho de la necesidad y lo toleraba con paciencia, pero no le dejaba de perturbar. Llamadas telefónicas, cenas de compromiso y encuentros furtivos, desmantelaban la soledad con la que se había quedado inmerso y que después del periodo anual estimaba ya como propia y deseada.
Sonreía pensando que tenía que ser amable por que lo eran con él, reciprocidad que no gustaba siempre de tener. Encuentros a veces no deseados improvisaban conversaciones de nulo interés, escapaba a toda posibilidad de contacto humano mostrando su lado más desagradecido violentaba incluso a personas que le conocían. Disfrutaba de su soledad como presente de duración incierta que le permitía hacer muestras de aquello que quería ser, incapaz de parar los recursos de quienes le demandaban gruñía a cada invitación, mal educado por privatizar su tiempo. Sólo quería estar sol.

nax

Assegut còmodament en aquell sofà observava encuriosit les fotografies que anaven passant per la pantalla, les explicacions que l’hi donava la noia perfilaven els caràcters de les persones que veia. Es va detenir, uns ulls vermells enlluernats pel flash de la càmera prenien el protagonisme de la imatge, no era pas el color el que el captivava i el sorprenia, es llegia fatiga dins l’expressió de la seva mirada, l’acompanyaven somriures desfigurats envoltats d’arrugues que feien envellir les noies joves, convençudes del que feien es capficaven a dir que eren felices. Lluny del pensament que les noies tenien, ell no comprenia res, com podien deixar–se perdre els millors anys de la seva vida treballant durament com a minyones per d’altres que com elles mateixes s’entestaven a pensar que eren feliços.
Intentà reconèixer respostes dins les paraules d’aquella noia, però desgraciadament a cada resposta augmentava la seva confusió, amb cada paraula que explicava fugien els motius per estar allí, va ser llavors que com acorralada entre preguntes respongué allò que l’hi havien ensenyat durant tant de temps, “teníem fe”.
La fe cega en el que feien mutilava els seus caràcters, ofegava les seves vides i marcava amb sang la seva pell, limitacions i càstigs per crear millors servents.
Observa llavors un canvi en les imatges, suculents menjars i deliciosos plats omplien taules fastuoses i ornamentades, la seva ignorància el va fer pensar que potser estava equivocat, potser no tot era patiment i era el seu dramatisme el que explicava les imatges. Engolia saliva mentre esperava les explicacions sobre aquells deliciosos plats de qui narrava les fotografies.
“ Això ho havíem cuinat nosaltres, es el que menjaven ells “ indicà sense voler excusar-se.
Començava a comprendre la situació, aquells personatges regits per una normativa una mica diferent a la de les altres necessitava minyones, ma d’obra barata a la que no l’hi faltava de res, tenia roba, casa, menjar, etc però que no gaudia d’una llibertat verdadera per ser elles mateixes, nomes podien tenir fe, molta fe.
Esclaves de la religió mancades de llibertat per viure, escollides a una edat tendra per uniformar-les de per vida, deixant que les mans recordessin el que havien estat al arribar a una edat on nomes els queda un somriure buit envoltat d’arrugues, això si amb molta fe.
Possiblement alguna de les noies que sortien a les fotos o potser la majoria d’elles hagués canviat la fe per llibertat d’estimar, però convençudes per d’altres amb conviccions superiors a les seves no son capaces de passar al altra costat. Les dèbils restaven assegudes a un racó de l’habitació amb els ulls pensatius observant el no res, envermellits pel flash nomes queda esperar el moment de dir adéu al tancar les parpelles, desprès una altra ocuparà el sofà. La fe de les que queden les cuida fins que les veuen marxar, potser son envejades en algun instant.
Amb alegre joventut el cicle torna a començar, ajudades per les que encara conserven la fe les preparen per pitar.

Sentado cómodamente en aquel sofá observaba con curiosidad las fotografías que iban pasando por la pantalla, las explicaciones que le daba la chica perfilaban los caracteres de las personas que veía. Se detuvo, unos ojos rojos deslumbrados por el flash de la cámara tomaban el protagonismo de la imagen, no era el color lo que cautivaba y sorprendía, se leía fatiga dentro la expresión de su mirada. La acompañaban sonrisas desfiguradas rodeadas de arrugas que hacían envejecer las jóvenes mujeres, convencidas de lo que hacían se empeñaban en decir que eran felices.
Lejos del pensamiento que las chicas tenían, él no comprendía nada, cómo podían dejarse perder los mejores años de su vida trabajando duramente como chachas para otros que como ellas mismas se empeñaban en pensar que eran felices.
Intentó reconocer respuestas en el interior de las palabras de aquella chica, pero desgraciadamente a cada respuesta aumentaba mas su confusión, a cada palabra que decía huían los motivos para estar allí, fue entonces que acorralada entre preguntas respondió aquello que le habían enseñado durante tanto de tiempo, “teníamos fe”.
La fe ciega en lo que hacían mutilaba sus caracteres, ahogaba sus vidas y marcaba con sangre su piel, limitaciones y castigos para crear mejores sirvientes. Observo entonces un cambio en las imágenes, suculentas comidas y deliciosos platos llenaban mesas fastuosas y ornamentadas, su ignorancia le hizo pensar que quizás estaba equivocado, quizás no todo era sufrimiento y era su propio dramatismo el que explicaba las imágenes. Engullía saliva, esperaba las explicaciones sobre aquellos deliciosos platos de quien narraba las fotografías. _ “Estos manjares los habíamos cocinado nosotros, eran para que se lo que comieran ellos“ indicó sin querer excusarse.
Empezaba a comprender la situación, aquellos personajes regidos por una normativa algo diferente a la de las otras necesitaba chachas, mano de obra barata a la que no le faltaba de nada, tenía ropa, casa, comida, etc. pero que no disfrutaba de una libertad verdadera para ser ellas mismas, solamente les quedaba tener fe, mucha fe. Esclavas de la religión faltas de libertad para vivir, escogidas a una edad tierna para uniformarlas de por vida, dejando que las manos recordaran lo que habían sido al llegar a una edad donde solamente les queda una sonrisa vacía rodeada de arrugas, esto si con mucha fe.
Posiblemente alguna de las chicas que salían en las fotos o quizás la mayoría de ellas hubiera cambiado la fe por libertad de amar, pero convencidas por otras con convicciones superiores a las suyas no son capaces de pasar al otro lado.
Las débiles restaban sentadas en un rincón de la habitación con los ojos pensativos observando la nada, enrojecidos por el flash tan solo queda esperar el momento de decir adiós al cerrar los párpados, después otra ocupará el sofá.
La fe de las que quedan las cuida hasta que las ven marchar, quizás son envidiadas en algún instante, con el tiempo la alegre juventud inicia el ciclo todo vuelve a empezar, ayudadas por las que todavía conservan la fe las jóvenes se preparan para pitar.

Altres persones, mateixos problemes

De vegades els sentits s’aferraven desesperadament als objectes que el recordaven hores mes felices acompanyat de qui l’hi havia fet mal, desfer-se de petites coses l’hi costava molt esforç, detalls insignificants restaven amagats en calaixos i els racons de la memòria. Centenars de fotos albergaven un final desconegut a sobre una taula si ell mateix no era capaç de llençar aquelles imatges, com podia aconsellar a la noia que acabava de conèixer que poses a la venda el pis.
Nerviosa apareixia delicada sota el uniforme blau, es bellugava ràpidament mentre parlava i gesticulava com per fer-se entendre però sense cap intenció d’explicar-se. De seguida va començar a narrar el que ell ja suposava, mentre parlava somreia amb ironia com per donar menys importància de la que tenia per ella el que l’hi havia passat.
El romanticisme i la tendresa omplien les seves paraules quan parlava de temps millors, no l’hi agradava culpar ningú de la seva desgràcia, encara duia una espurna de llum clavada al cor, durant nou anys havia conviscut amb aquella persona que ara l’havia traït, però encara l’esperava sense reconèixer-ho.
Ell no s’atrevia ni a mencionar els seus pensaments, la mirada fixa de la noia a sobre els seus ulls el deixaven glaçat, ella necessitava paraules tèbies que escalfessin la buidor del seu cor, no necessitava pas la fredor de números ni plantejament de transaccions.
Posar a la venda els seus records a canvi d’estabilitat i prostituir sentiments en benefici de la fam, l’orgull no la deixava moria abans d’abandonar el que estimava.

A veces los sentidos se aferraban desesperadamente a los objetos que le recordaban horas más felices acompañado de quien le había hecho daño, deshacerse de pequeñas cosas le costaba cuantioso esfuerzo, detalles insignificantes restaban escondidos en cajones y los rincones de la memoria. Centenares de fotos albergaban un final desconocido encima de la mesa, si él mismo no era capaz de tirar aquellas imágenes, cómo podía aconsejar a la chica que acababa de conocer que pusiera a la venta el piso. Nerviosa aparecía delicada bajo el uniforme azul, se movía rápidamente mientras hablaba, gesticulaba como para hacerse entender pero sin ninguna intención de explicarse. Enseguida empezó a narrar lo que él ya suponía, mientras hablaba sonreía con ironía como para dar menos importancia de la que tenía para ella lo que le había pasado.
El romanticismo y la ternura llenaban sus palabras cuándo hablaba de tiempos mejores, no le gustaba culpar nadie de su desgracia, todavía llevaba una chispa de luz clavada al corazón, durante nueve años había convivido con aquella persona que ahora la había traicionado, pero todavía le esperaba sin reconocerlo.
Él no se atrevía ni a mencionar sus pensamientos, la mirada fija de la chica encima de sus ojos le dejaban helado, ella necesitaba palabras tibias que calentaran el vacío de su corazón, no necesitaba la frialdad de números ni planteamiento de transacciones.
Poner a la venta sus recuerdos a cambio de estabilidad, prostituir sentimientos en beneficio del hambre, el orgullo no la dejaba moría antes de abandonar lo que amaba.

tufo

Negre, color predominant, l’hi començava per sota dels ulls com si portes una màscara o una caputxa que s’escampava per l’esquena fins a la cua amb un collaret blanc, fent joc amb les sabates. L’animal era recollit d’un container d’escombreries i el seu llinatge deia amb la seva olor, feia molta pudor la noia que l’hi va portar el va batejar com a "Tufo"....

Negro, color predominante, empezaba por debajo de sus ojos como si tuviera una máscara o una capucha que se esparcía por la espalda hasta la cola, con un collar blanco haciendo juego a sus zapatos. El animal recogido en un container de basuras destacaba su linaje con su olor, hacía mucho olor, la chica que se lo trajo lo bautizó como "Tufo"....